LianEnAndre.reismee.nl

Hobbit voeten in Donald Duck schoenen

De GR 132 op La Gomera is een lange afstand wandeling die valt onder de categorie: “Pittig maar super mooi”. In 7 dagen wandel je het hele eiland rond. Het is een vulkaan met steile hellingen waarin zeer diepe kloven gesleten zijn. Soms heb je het gevoel dat je in Grand Canyon achtige dieptes staart. Adembenemend.

Erg veel (hete) zon, regen en harde wind wisselden elkaar af. Dagelijks klommen we tussen de 750 en 1575 meter. Goede omstandigheden om alles nog eens te checken (inclusief onszelf). Hoewel er wat materiaalproblemen waren is de conclusie…. We zijn er klaar voor!

Als eerste was er de vraag:” Gaat alles lukken met André zijn knie?”. Goed nieuws! Die tapes doen wonderen en na al die dagen wandelen (plus een set nieuwe tapes van Lian), lijkt alles goed te gaan. Morgenavond zal de fysio er naar kijken en vertellen hoe het werkelijk in elkaar zit. Spannend allemaal. Bij Lian is overigens alles nog prima op orde. Ze heeft er zin in! Alleen heeft ze wat pech met materiaal.

Dan komen we gelijk op Hobbit voeten in Donald Duck schoenen. Lian heeft nieuwe trekking sokken geprobeerd (injinji) Ze werken als een handschoen waardoor je tussen de tenen geen blaren krijgt en de tenen natuurlijker kunnen spreiden. Super dingen, je hebt alleen “Hobbit voeten”. Ze heeft tevens nieuwe schoenen voor de woestijnsectie geprobeerd: Altra Lone Peak 2.0. Deze hebben een brede voorkant waardoor ze op Donald Duck schoenen lijken. Het ziet er een beetje onwennig uit, maar samen met de sokken is het een gouden combinatie gebleken. Nadeel, de zool slijt erg hard in (vulkanisch) gesteente. Ze zal dus onderweg verschillende paren moeten kopen.

De rugzakken die we gebruiken (Vargo Ti-arc) zijn van expeditie kwaliteit titanium gemaakt. Vederlicht dat wel, maar je mag niet boven de 15kg uitkomen. Dat leverde dus een probleem op. De rugplaat van Lian was na 5 dagen op de lasnaden afgebroken en bij André was een buis los gekomen. We waren aan het testen voor woestijnomstandigheden. Dit betekende dat we bovenop al het voedsel dat we droegen, ook nog eens per dag 5 liter water de man mee moeten nemen. We denken dat we het maximaal gewicht hebben overschreden. De fabrikant gaf erg goede service. Hij stuurde na onze e-mail direct 2 nieuwe frames uit Amerika op. Ondertussen laat André de huidige frames lassen en op bepaalde punten verstevigen voor het geval dat…

Verder is alles zeer goed bevallen. Nog even en het is zo ver :-)

We zetten zo wat foto’s van La Gomera er op.

Stefan

Dat soort sokken ken ik wel. Ik gebruik ze ook tijdens 't barefoot running. Misschien ken je t wel. Wellicht zijn dergelijke schoenen ook wel iets voor jullie. ( Wel afhankelijk vd zool die je kiest )
Maar goed om te horen dat je geen last hebt gehad tijdens je "Generale". Nog effe je rust pakken waarschijnlijk, nog even aftellen, en dan is het zover (y).

Grtz... Stefan

Andre

Hi Stefan,
Barefoot running, nee dat kennen we nog niet. Zal het eens checken. Bedankt voor de tip :-)

sven dc

Goed te lezen dat je blessure de goede kant uit is gegaan en de reis niet in gedrang brengt. Leuk dat we kunnen meevolgen via deze weg. We duimen voor jullie!

maria

Lian, wat schattig: je kleurige rokje en je witte paraplu. Helemaal hip. De nieuwe outfit -trend voor backpackers !
Wat een prachtig eiland.
Ik dacht aan 'Keldermans-koplamp'...ha, ha..
Na al die voorpret (en wat zorgen)...gaat het dan binnenkort gebeuren...veel succes !!!

Caro de Koster

Hoi Lian en Andre, ik beland net op deze site tijdens mijn zoektocht naar GR 132 ervaringen. ik vlieg samen met een vriend op 22 oktober 2016 naar La Gomera en wil in de week deze route lopen. Hebben jullie nog meer info of verhalen naast dit blog?