LianEnAndre.reismee.nl

Woestijn bloemen

De eerste 4 dagen in de woestijn waren geweldig. We hebben ontzettend veel geluk want alles staat in bloei. Nog helemaal geen gort droge zandbak maar een prachtige bloemenzee. We hebben wel begrepen dat het nog maar aantal dagen zal duren en dan wordt alles net zo droog en dor als in een gemiddelde western film.

Alles gaat super hier. Wel al een eerste blaar en wat warmte problemen. Iedere dag een nieuw avontuur. Bloedheet dat wel. Overdag loopt het op tot boven de 30 graden en met de straling van de rotsen schroei je letterlijk weg. Vandaar dat we iedere dag rond half 5 op staan en tegen half 6 vertrekken. Omdat het dan nog koel is kunnen we ca 15 km doen. Rond 11 uur in de ochtend stoppen we. Daarna is het siësta tijd. We zoeken dan een beschaduwde plek op (overhangende rots, grote struik). We eten avondeten in de middag en slapen een uurtje of 2. Tegen een uur of 4 gaan we weer verder en wandelen nog een uur of 4.

Het ritme wordt bepaald door de waterplaatsen. Gemiddeld lopen we 20 km per dag. Maar we hebben ook al 2 dagen van meer dan 30 km gehad. we bakken dan wel enorm in de zon, dat wel, maar er is geen andere keuze.

Er is ontzettend veel leuks en interessants gebeurd en dat is teveel om te vertellen. Vandaar hier alles in een notendop:

• 3 ratelslangen
  • De woestijn staat in bloei
  • 32 km dagen
  • Hete beklimmingen
  • Andre over verhit en moeten rusten, bijna een heat stroke (goed dat we paraplu’s bij ons hebben)
  • 6 liter water per persoon per dag in de rugzak.
  • Wild west taferelen
  • Zeer leuke andere hikers
  • Maken vrienden
  • Enorme kameraadschap onder de hikers (iedereen support elkaar)
  • Gieren
  • Hagedissen in allerlei formaten
  • ...

Zodra we goede WiFi hebben laden we wat foto’s op. We hebben al een album aangemaakt.

Tot later!

Chreet

Hoi Andrè, ziet de omgeving eruit als in de game: Red Dead Redemption?

Maria

Avonturen om kippenvel van te krijgen..slangen, gieren .....hoewel jullie daar vast geen last van krijgen....
Hoewel...jullie hebben een flinke 'waterlast'....

Andre

@chreet hi Chreet. Ja het is precies zoals de game. Mis alleen mijn paard nog.

Chreet

Hoi luitjes, ik dacht dat jullie moesten afzien! Ze hebben gewoon een McDonald's in de woestijn.

Hans & Marian

Voor een Hamburger hoef je niet naar de woestijn te gaan. Kusjes Marian

rina

zitten ze gewoon aan de hamburger. ik denk die zitten aan de zakjes en blikvoer.

Melissa

Blij dat de droogte voor nu meevalt. Kan je niet een beetje hitte hier heen sturen haha. Benieuwd naar de foto's! veel plezier!! X