LianEnAndre.reismee.nl

De Achtbaan

Zittend op ons matje staren we een beetje wezenloos voor ons uit. We kunnen het nog steeds niet geloven. Naast ons staan de palen met het opschrift. Maar het dringt nog niet tot ons door. Stil eten we onze lunch en worden ons langzaam bewust van de betekenis ervan. Emoties golven door ons heen, als een achtbaan op en neer. Vreugde want WE HEBBEN HET GEHAALD!!! Maakt vlak daarna plaats voor een bedroefdheid omdat we niet meer verder lopen. De ene emotie volgt op de andere.

Een achtbaan

Herinneringen van het afgelopen half jaar vliegen in je hoofd voorbij. Het wandelen in de nacht om de hitte van de woestijn te ontlopen. De snijdende kou tijdens de enorm hoge beklimmingen. De pijn, de blaren, knellende schoenen, knieën, het forse gewichtsverlies, de prachtige meren. Van prairie tot hoog gebergte, van woestijn tot regenwoud. We zijn er allemaal doorheen gegaan en hebben ze overwonnen.

Tranen van geluk en van alles en nog wat wellen op, maar zetten niet door. Niemand die ziet wat er in je omgaat. We kijken een beetje voor ons uit en zeggen niets en knabbelen wat aan onze volgende cracker terwijl de ene na de andere gedachte door ons heen gaat.

Op en neer. Een paar kilometer klimmen en vervolgens weer dalen. Iedere dag weer. De laatste dagen hadden we prachtig weer en de Northern Cascades bergen brachten ons fenomenale uitzichten. Dit was zeker een toetje op de reis. Wat een fantastisch genot om hier afsluitend door heen te lopen!! Wat was dit mooi en spectaculair!!

We zijn er !! We hebben het gehaald en zijn er bijzonder trots op dat we met een rugzak, tentje enz. helemaal van Mexico naar Canada gelopen zijn!. In totaal hebben we ongeveer 4400 km aansluitend gewandeld. Dat is hemelsbreed ongeveer twee keer de afstand van Amsterdam naar Moskou. We hebben tevens in totaal ca. 160 kilometer geklommen. Dat is ongeveer 18,5 X Mount Everest vanaf zee niveau en op 84 km na net zover als wandelen vanaf de aarde naar het ruimte station ISS, om je een beetje een beeld te geven. Je hebt geen idee wat dat voor trotsheid bij je teweeg brengt :-)

De palen markeren het einde van de Trail. We liepen vervolgens nog een extra 12 km Canada in om bij de dichtstbijzijnde weg uit te komen. Als afsluiting beloonde we onszelf met een heerlijke overnachting in een mooie Lodge. En heerlijk uit eten met een paar glazen wijn erbij! Wat een super dag!! In de lodge en de dagen ervoor kwamen we andere hikers tegen. Waarvan een groot aantal vrienden. We hebben al wandelend en met grote omhelzingen afscheid van elkaar genomen.

De volgende ochtend werden we opgehaald door onze vriend Marvin. We zijn nu terug in de VS en blijven vandaag en morgen bij hem slapen. We zijn 5 dagen voor op ons schema geëindigd en hebben daarom onze vlucht verzet. Aanstaande zondag de 27e vliegen we met United Airlines van Seattle naar Amsterdam, waar we de 28e om 09:30 in de ochtend aankomen.

Het was een waanzinnig mooi avontuur en we willen jullie ontzettend bedanken voor jullie super enthousiaste support!! Jullie berichtjes, vragen , de betrokkenheid enz. heeft ons echt heel veel goed gedaan!!

Oh ja, een paar van jullie wilden wel een afsluitend lied horen. Wel, we hebben er eentje gemaakt. Je kunt hem zien door op de link rechts te klikken. Het staat op YouTube.

Tot over een aantal dagen :-)

Groetjes

Lian en Andre

ron en rina

gefeliciteerd met deze overwinning. kan alleen maar trots op jullie zijn. wat jullie allemaal meegemaakt hebben. kan me voorstellen dat je nu in een achtbaan zit met je gevoelens. mooie foto's en weer een prachtig lied :) geniet er nog maar van en voor straks een veilige vlucht terug xxx

Herman&Mirjam

Van harte gefeliciteerd met het behalen van jullie reis.
Nu heerlijk uitrusten en alles van A t/m Z op je in laten werken.
Diep respect voor jullie en hoop de verhalen snel te horen.

Herman&Mirjam

Thea & René

Hoi Cookie Monster en Morning Star,

Jullie hebben het gehaald! Wat een topprestatie! Van harte gefeliciteerd en wij zijn ook heel blij jullie snel weer te kunnen zien en spreken. Behouden vlucht naar huis en kom eerst even lekker bij.

REDEKER

Respect respect respect ,wat een toppers zijn jullie,,we horen graag de verhalen,goeie reis terug

henk en aaf ps

met het oog op het afvallen 3 oktober Babi PANGAN

GR hENK EN AAF

Stefan Baars

Wat een avontuur !! Diepe buiging voor jullie presatie. De wandeling was "slechts" een half jaar. Het nagenieten zal nog jaren duren. Kort gezegd: Grote Klasse !

matt

toppie, well done, amazing guys.

roos en remco

Jullie zijn fantastisch!! En zeker ook onze helden? American Dream? Dutch Fantasy! ;) haha. We zijn superblij dat jullie het zo mooi hebben gehad en heelhuids zijn aangekomen! We kunnen niet wachten om jullie te knuffelen! ;)

Anita en Will

We zijn blij dat jullie de mijlpaal behaald hebben met een lach en een traan! En dat jullie weer naar huis komen.
Wij allemaal, hebben jullie gemist en we kunnen niet wachten om jullie te omarmen en te verwelkomen in het Horendonkse bos.

Marc Vanderheyden

Gefeliciteerd, jongens. Da's pas karakter! Ik wens een veilige terugkeer.

Aat

Die verwarrende gevoelens aan het einde, blijdschap,weemoed, opluchting, het nu-al-missen, die herken ik van onze allereerste Nijmeegse 4-daagse. Na die 200km met een dikke keel omdat het ineens afgelopen is...hoort erbij heb ik geleerd.

Lian en Andre; van harte gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep, in 1 woord: geweldig. Petje af en nu gezond en veilig terugkomen. Ik zal jullie's avonturen heel erg gaan missen in mijn mailbox. Dank jullie wel voor de mooie verhalen en foto's.
Hartelijke groet van Aat

maria

Het laatste verslag gaat dinsdag naar Pa. Hij zal net als iedereen heel erg trots op jullie zijn !!!!
Geniet nog lang na.... dat sterkt jullie vast de komende periode en alle jaren die nog komen gaan. Een boost for life !

Rianne

Van harte gefeliciteerd met deze fantastische en formidabele overwinning! Jullie verdienen absoluut respect hoor!!! Groetjes en liefs, Rianne

Hans en Marian

Gefeliciteerd met jullie overwinning. Wij zijn blij dat jullie weer thuis zijn. Het is een prestatie die respect verdiend.
Groetjes

Matthijs den TomTommer

Gaaf zeg... jullie hebben het gedaan! Geweldige prestatie. Waar gaat de volgende voettocht heen? Vladiwostok?

D

Wauw echt zo knap! Geweldig die verhalen!
Hoe is het om weer terug te zijn? Hoe gaan jullie om met het feit dat jullie niet meer elke dag kilometers hoeven te lopen en niet meer in de natuur te zijn? Is dat niet wennen?

Andre en Lian

Matthijs: Vladiwostok? Nee. Voorlopig even bijkomen :-)
D: Het is heel erg wennen. Lian aard al aardig op het werk enz. Andre zit nog met zijn hoofd in de bergen en heeft de afgelopen week 150 km gewandeld in de Eifel, om af te kikken..

D

Ja het lijkt me énorm wennen na zo lang in de natuur. Je hebt dan ook door jezelf elke dag zo te pushen een andere mindset gekregen. Andere prioriteiten, visie op het leven? Heeft Lian het werkrn weer langzaam opgebouwd? Pf gaag dat wel met die drukte?

sjaak okkerman

Ik weet niet of je dit nog regelmatig leest maar mocht dat zo zijn, ik zou graag met je in contact komen want in 2016 wil ik ook de pct gaan lopen.

Aat

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik zat jullie avonturen nogmaals te lezen en vroeg me af of jullie deze verhalen niet kunnen bundelen tot een (echt) boek, aangevuld met tips in het Nederlands voor toekomstige lopers van dePCT. Ik heb me rot gezocht op internet maar er is nergens een Nederlandse gids te vinden. Ooit wil ik 'm ook gaan lopen, maar de Engelse gidsen zijn net iets te moeilijk; ik spreek wel een woordje Engels, maar mis de specifieke dingen...mocht het er van komen ben ik bij de eerste klanten. Hartelijke groet van Aat

okkerman

Als reactie op jou Aat, je moet ook eens zoeken op "REISKE.NL" ,als je deze website en die van reiske naast elkaar legt heb je al een aardig idee van wat je te wachten staat. Ik ga hem ook lopen in 2016.

Andre en Lian

Beste Aat en Okkerman,
Ja we gaan een boek maken, in het Nederlands en in het Engels. Die zal echter niet voor medio 2016 af zijn.
Op dit moment zijn we wel een nieuwe site aan het inrichten: www.friendlyhiker.com
Deze is speciaal gericht op (lange) afstand wandelaars en geeft veel tips. We zijn er nog maar pas mee gestart en er staat nog niet heel veel op. Vooral het maken van de instructiefilmpjes (in het Engels) nemen nogal wat tijd in beslag. De bedoeling is dat we tegen het eind van 2016 een goed gevulde site hebben (we doen het naast onze reguliere banen).
Daarnaast zijn we nu onze video van de reis aan het monteren. Deze zal waarschijnlijk aan het begin van de lente af zijn en heeft een semi documentaire stijl. De film zal je een zeer goed beeld geven wat je gaat zien en waar je tegenaan zal lopen.
Je kan ons overigens altijd bellen, mailen of skypen. We willen jou en anderen graag helpen met vragen. De voorbereiding heeft ons meer dan een jaar gekost, dus dat valt niet 1-2-3 in een document, film, excel of boek te vervatten.
Voor iedereen, neem contact met ons op via www.friendlyhiker.com of direct via contact@friendlyhiker.com

Andre