LianEnAndre.reismee.nl

Kleuren

iiiiii, krrraaaakk, whoeshhh, BOEM!

Het is 11 uur savonds en we schrikken wakker als een enorme woudreus besluit om vlak bij onze tent dood neer te vallen. Het is een rode ceder. Een soort reuzen conifeer van honderden jaren oud. Hij is behangen met dikke plakken mos, zeker 3 meter in doorsnede en ca. 50 meter lang. Nu je hem op de grond ziet liggen besef je eigenlijk pas hoe groot hij is. Het woud staat vol met deze reuzen waardoor je je soms zo klein als een mier voelt. Het lijkt overigens wel of alles de laatste tijd besluit om neer te vallen. Het is de tijd van het jaar. Overal worden gele, rode en oranje kleuren zichtbaar.

Een zuchtje wind blaast een blad van de tak. Langzaam dwarrelt het naar beneden en landt op het water waar het een kleine cirkel achter laat. Hij is niet alleen. Overal op de kabbelende beek zie je gekleurde blaadjes als kleine zeilbootjes rond drijven. Ze hebben de vorm van een kleine hand. Het zijn esdoorns en een teken dat we al aardig noordelijk zitten. Ook de naaldbomen laten hun naalden vallen en met het ochtendlicht ziet het er net uit als een gouden regen die in het bos naar beneden dwarrelt. En hoewel het smullen van de Bos- en Huckleberry bessen achter de rug is, geven ze ons nu prachtige rode, oranje en gele velden om doorheen te lopen.

Welkom in Washington!

Washington staat bekend om zijn prachtige (regen)wouden en het is geen wonder dat er zo een weelderige begroeiing is. We waren nog niet de Bridge of the Gods over of de regen kwam met bakken naar beneden. De afgelopen 7 dagen waren nat. Zelfs onze Gore-Tex kleding en schoenen hielden het niet vol... Af en toe hadden we een prachtige droge dag met enorme uitzichten, zoals in de Goat Rocks Wildernis. Maar er was ook een dag dat we 50 km liepen omdat het gewoon te koud en te nat was om te gaan zitten en te pauzeren. Doorlopen en onderweg snacken was toen de enige remedie. Onze nieuwe aanwinst is dan ook een Tarp gemaakt van Ultrasil. Een super sterk en super dun zeiltje dat we tussen een paar bomen kunnen spannen om droog te lunchen, of over onze tent te zetten om droog te kunnen koken. Ondanks de regen vermaken we ons nog steeds prima!

We zitten nu in een lodge in Packwood. Een klein dorp ongeveer 20 minuten rijden van de Trail. Hoewel niet op de route is dit de enige plek in de omtrek met WiFi en enigszins betrouwbaar internet. Dit hebben we nodig om morgenochtend 05:00 onze tijd (14:00 NL tijd) het trouwen van ons nichtje Madelief in Nederland bij te kunen wonen. Ze hebben speciaal voor ons een live stream sessie via Skype georganiseerd zodat we toch aanwezig kunnen zijn als ze gaan trouwen. Super!! Dus voor alle familieleden die daar aanwezig zijn, tot straks!!

Groetjes

Lian en Andre

Thea & René

Dat is toch weer even iets anders na al die weken hoge temperaturen. Wij hopen dat jullie daar nog een mooie nazomer krijgen en de laatste weken goed kunnen genieten van het prachtige landschap waar jullie nog doorheen gaan wandelen. Het blijft boeiend om jullie verhalen te volgen en dat gaan wij van de winter wel even missen. Gelukkig kunnen wij jullie dan wel weer "live" ontmoeten en daar zien wij dan ook naar uit!

Aat

Geweldig, al die prachtige kleuren. Het begin van de Indian Summer? Ik heb ook zo'n tarp deze zomer aangeschaft; hij is ook fijn over een hangmat te gebruiken. Leve de techniek, jullie hoeven de familie-gebeurtenissen dank zij internet niet te missen. Fijne wandeling verder.

Will Antonissen

Zelfs zonder beren kan het gevaarlijk en spannend zijn in zo'n woud. Leuk dat je via Skype de feestelijk heden kon volgen.
ik wens jullie veel sterkte bij de laatste loodjes.
Ik kijk uit naar weer een nieuw verslag.
groetjes.

Hanno

Weer een mooi verhaal. We hebben afgelopen week ook je kaartje ontvangen, erg leuk! Nog veel plezier tijdens de laatste mijlen!

Chreet

Hoi hikers, ik heb gedroomd dat jullie weer thuis waren, dus wat die afstand betreft dat komt wel goed!
Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal en naar de foto's. De laatste loodjes zijn het zwaarst, maar als de mindset goed is dan zullen jullie de vlag van Canada wel te zien krijgen eind deze maand!!

Candy

Wat ontzettend leuk dat jullie de bruiloft via Skype hebben kunnen volgen. Gefeliciteerd Madelief! Dan is het toch fijn dat je op dit soort technologie kunt rekenen.
De schitterende wandelroutes met adembenemende kleurschakeringen in sommige gedeeltes van de wereld zijn adembenemend. En wandelen in de frisse buitenlucht, zelfs in de wind en de regen, laat je voelen wat het klimaat is. Maar ik kan me zo indenken dat jullie misschien ook wel blij zijn dat het einde nu in zicht is.
Wij kijken allemaal ondertussen weer uit naar de prachtige verhalen en bijgaande foto's. Misschien is het iets om het in boekje uit brengen?
Nog veel sterkte en plezier met de laatste loodjes
x

maria

Het was erg bijzonder en leuk dat Lian en Andre zichtbaar en hoorbaar aanwezig waren op de bruiloft van Madelief en Yvette. Alles bij elkaar is deze alternatieve bruiloft het een onvergetelijke dag geworden !!