LianEnAndre.reismee.nl

Contrasten

Vanuit Idyllwild zijn we een hoge pas over gegaan en inderdaad er lag daar een berg sneeuw. Urenlang stampten en gleden we door de sneeuw. We kregen hartstikke natte voeten en werden belaagd door vallende ijspegels en sneeuwbommen. Woestijnschoenen zijn niet waterdicht :-) Na 24 km waren we eindelijk de bergrug over. Bibberend zetten we onze tent op, het was namelijk erg fris op 2600 m hoogte hoogte. De ijspegels hingen aan de bomen.

De volgende dag, met al onze kleding aan vanwege de kou, daalden we af naar beneden. Na 2000 m dalen werd het steeds warmer en warmer en uiteindelijk kwamen we op de bodem van de vallei. Het was hier zo heet dat we in de schaduw moesten zitten.

Zo lang afdalen met zeer veel haarspeldbochten gedurende 24 km was een lang eind.

Vanuit winterse condities waren we weer beland in de hete woestijn. Zo heet dat we snachts om 2 uur opstonden om 11 uur te kunnen stoppen en schuilen in de schaduw.

De dagen erna liepen we door de hitte langzaam weer de hoogte in en uiteindelijk belanden we weer in een groene bos omgeving. Hier kwamen we de eerste Joshua tree tegen. Uiteindelijk belanden in Big Bear City op ongeveer 2049 meter hoogte, met aangename temperaturen. Vanuit hier zien we de uitloper van de Mojavi woestijn liggen die we over een paar weken moeten gaan kruisen.

O ja, Onderweg kwamen we ook hele leuke Trail Magic tegen. Dit keer was het een grote vuil container waarvan we dachten dat het vuilnis bevatte. Toen we het opendeden zat ie vol met lekker eten: fruit snoepgoed frisdrank, je kunt het zo gek niet bedenken. Daarnaast stond een mooie sofa waar we konden relaxen en smullen van iets lekkers, en dat midden in de wildernis.

Goede gasten die Trail Angels!

Madelief

Wat een uitersten qua weersomstandigheden zeg. Wel hele mooie foto's van het ijs op de berg. Alvast heel veel succes gewenst met de woestijn straks. Klinkt als een zware beproeving.
Liefs van ons

stefan

Erg leuk om te lezen mensen. En idd, wat een contrasten. Qua beesten nog het e.e.a. Tegen gekomen of meegemaakt ?

Grtz... Stefan B te D ????

Hans & Marian

Hallo globetrotters, dat was even afweten brrr. Hoe kunnen jullie schoenen nou niet waterdicht zijn als je door de sneeuw moet lopen? Kan Lian haar koekvoorrad weer aanvullen. Veel sterkte met het volgende stuk en pas goed op lezelf. groetjes Hans & Marian

els

Een top reis, erg fijn om te lezen hoe het met jullie gaat.

Svendc en Lies

waw prachtig en leuk om volgen. Frozen meegemaakt in het echt :-) en die trail magic, dat is toch wel de kers op de taart. veel sterkte, fun en be safe

Hans & Marian

Ho Lian, gefeliciteerd. groetjes

Anita

Wat een reis, wat een verschil met wat je verwachte te zien! Wat extreem op een dag winterkleding en zomer outfit. Echt iets om een koutje te pakken!
Ook namens het hele gezin : GEFELICITEERD ??????????????En een fijne dag toegewenst!

roos & remco

prachtig foto's zeg! wat een avonturen met 'coole' ijspegels. Het begint hier ook een beetje te kriebelen. We genieten met jullie mee. groetjes xx

Candy

Lieve Andre en Lian, wat een bijzonder reis. Enorme extreme verschillen wb weersomstandigheden. Gelukkig kunnen jullie dit soort dingen wel aan, ik zou minder amused zijn :-). Ik hoop dat jullie het enorm naar je zin hebben in dit paradijs en dat er geen ongemakken zijn wb lichamelijke problemen. Be safe. Love xxx

Thea & René

Lian, gefeliciteerd! Maak er samen een mooie dag van.

els en henri

Lian. Deze felicitatie virtueel, een groots boeket kleurig, geurig voor vele jaren , momenten die nu komen en gaan .We wensen jou en jullie samen een fijne tijd.